Klantgericht & servicegericht werken

Leertraject Klantgericht & servicegericht werken

Direct aan de slag

Klantgericht & servicegericht werken

In dit leertraject leer je hoe je succesvol omgaat met verschillende klanttypen en met de juiste mentaliteit tevreden klanten maakt. Je leert klantgericht en servicegericht denken en handelen. 

Bekijk inhoud

Omschrijving

Over dit leertraject

De hoogste kwaliteit leveren op het gebied van klantgerichtheid, dat leer je hier! Niet alleen maar aansluiten bij de verwachtingen van je klanten, maar die verwachtingen zo overtreffen dat hij of zij 100% zeker zal terugkomen. Maar waar liggen de ultieme mogelijkheden en de onvermijdelijke grenzen voor het aanbrengen van die extra's waarmee jij jouw dienstverlening excellent maakt? Als je dit leertraject hebt gevolgd, weet je precies hoe je ultiem klantgericht kunt denken en handelen. 

Opbouw en duur

Dit leertraject bestaat uit een reeks speciaal geselecteerde cursussen over klantcontact en klantgerichtheid, inclusief vragen en opdrachten. Je leert:

  • Verdiepen in wie en wat jouw klant is
  • Kennis van begrip (extra) service
  • Toepassen van manieren om van klachten kansen te maken
  • Effectief communiceren met je klanten
  • Vraagtechnieken toepassen in ontmoeting met klanten
  • Kennis van de theorie over klantgericht handelen en klantenbinding
  • De kunst van het begroeten en observeren
  • Herkennen van klantgedrag
  • Hoe een klant wel of niet aan te spreken
  • Kennis van de praktische principes van beleefdheid
  • Toepassen van het zogenaamde 'inspringmoment'
  • Kennis van diverse typen klanten
  • Verplaatsen in je klant en daardoor meer omzet genereren
  • Herkennen van soorten klanten
  • Bewust zijn van diverse typen verkoopmedewerkers
  • Werken met de AdviesCirkel
  • En nog veel meer!

In totaal bevat het leertraject circa 20 uur aan leerstof en materiaal. Alles is op eigen tempo te volgen. De voortgang blijft tussentijds bewaard. 

Certificaat 

Als je het leertraject succesvol afrondt, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat als bewijs van afronding. 

Contact

Heb je vragen of hulp nodig? Neem dan contact op via klantenservice@hobp.nl. 

Details

Type
Leertraject
Duur
16 uur
Studiebelasting
20 uur
Niveau
MBO+
Certificaat
Ja
Beoordeling
8,0 (1 beoordelingen)

Beoordelingen

8,0
Gebaseerd op 1 beoordeling
  • – Conny, 15-03-2021

Inhoud leertraject

  1. Start hier het leertraject!

    Onderstaand vind je de onderdelen van dit leertraject. Je kunt de onderdelen starten door (van boven naar beneden) op de tegels te klikken. Alle onderdelen zijn online en op je eigen tempo te volgen. Je voortgang blijft tussentijds bewaard. Heel veel succes en leerplezier!

  2. E-learning
    Klantgericht denken en handelen

    In de online cursus 'Klantgericht denken en handelen' leer je hoe je met de juiste mentaliteit tevreden klanten maakt. Je leert klantgericht omgaan met de klanten in jouw winkel of omgeving.  

    Start E-learning
  3. E-learning
    Doeltreffende klantbenadering

    De online cursus 'Doeltreffende klantbenadering' helpt je om goed en overtuigend met je klanten om te gaan. Met een goede benadering is het mogelijk om je omzet te verhogen.

  4. E-learning
    Omgaan met verschillende klanttypen

    In deze cursus leer je het herkennen van verschillende klanttypen en hoe je het beste met deze verschillende typen kunt omgaan. 

  5. E-learning
    Agressieve klanten

    Agressieve klanten | Een boeiende en praktische onlinecursus inclusief onbeperkt toegang tot aanvullend lesmateriaal uit onze leerbibliotheek met audioboeken, E-books, scans, kranten en meer.

  6. E-learning
    Ultieme klantgerichtheid

    De online cursus 'Ultieme klantgerichtheid' geeft je tips om klantgericht te werken en klantgerichtheid onderdeel te laten zijn van jouw organisatie.

  7. Audioboek
    Extreem klantgericht

     = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties 
    De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Ze zoeken bedrijven die maatschappelijke - ecologische en sociale - impact creëren. Hoe word je zakelijk onweerstaanbaar?

  8. Gefeliciteerd!

    Gefeliciteerd met het afronden van je leertraject, je certificaat heb je inmiddels ontvangen. We zijn ontzettend benieuwd naar jouw ervaringen en of je nog tips voor ons hebt.