Over dit leertraject
In dit leertraject leer je over het vak accountmanagement. Accountmanagement is het strategisch onderhouden van klantrelaties. Het gaat niet alleen om het sluiten van deals, maar om echt snappen wat je klanten nodig hebben en duurzame relaties met de klanten opbouwen. Je leert over de communicatiekant van het verkoopproces, overtuigend omgaan met klanten, klantgericht denken en handelen, hoe je van klanten ambassadeurs maakt, wat van jou als accountmanager verwacht, hoe jij anders kan zijn dan de rest en hoe jij ervoor zorgt dat een klant echt op jou kan rekenen!
Opbouw en duur
Dit leertraject bestaat uit een reeks speciaal geselecteerde cursussen over accountmanagement en sales, inclusief vragen en opdrachten. Je leert:
- Effectief communiceren met je klanten
- Beter luisteren naar je klanten
- Vraagtechnieken toepassen in ontmoeting met klanten
- Het belang van non-verbale communicatie kennen
- Kennis van de theorie over klantgericht handelen en klantenbinding
- De kunst van het begroeten en observeren
- Herkennen van klantgedrag
- Hoe een klant wel of niet aan te spreken
- Kennis van de praktische principes van beleefdheid
- Toepassen van het zogenaamde 'inspringmoment'
- Kennis van diverse typen klanten
- Effectief acquireren;
- Planmatig aanpakken van acquisitie;
- Je hebt kennisgemaakt met de belangrijkste uitgangspunten voor goede acquisitie;
- Belang van netwerken erkennen om in contact te komen met potentiële klanten;
- Opvolgen van acquisitiegesprekken (aannemen order en leveren product of dienst).
In totaal bevat het leertraject circa 20 uur aan leerstof en materiaal. Alles is op eigen tempo te volgen en je voortgang wordt tussentijds bewaard.
Certificaat
Als je het leertraject succesvol afrondt, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat als bewijs van afronding.
Contact
Heb je vragen of hulp nodig? Neem dan contact op via klantenservice@hobp.nl.