Accountmanagement en klantrelaties

Leertraject Accountmanagement en klantrelaties

Direct aan de slag

Accountmanagement en klantrelaties

Accountmanagement is het strategisch onderhouden van klantrelaties. Het gaat niet alleen om het sluiten van deals, maar om echt snappen wat je klanten nodig hebben en duurzame relaties met de klanten opbouwen. 

Bekijk inhoud

Omschrijving

Over dit leertraject

In dit leertraject leer je over het vak accountmanagement. Accountmanagement is het strategisch onderhouden van klantrelaties. Het gaat niet alleen om het sluiten van deals, maar om echt snappen wat je klanten nodig hebben en duurzame relaties met de klanten opbouwen. Je leert over de communicatiekant van het verkoopproces, overtuigend omgaan met klanten, klantgericht denken en handelen, hoe je van klanten ambassadeurs maakt, wat van jou als accountmanager verwacht, hoe jij anders kan zijn dan de rest en hoe jij ervoor zorgt dat een klant echt op jou kan rekenen! 

Opbouw en duur

Dit leertraject bestaat uit een reeks speciaal geselecteerde cursussen over accountmanagement en sales, inclusief vragen en opdrachten. Je leert: 

  • Effectief communiceren met je klanten
  • Beter luisteren naar je klanten
  • Vraagtechnieken toepassen in ontmoeting met klanten
  • Het belang van non-verbale communicatie kennen
  • Kennis van de theorie over klantgericht handelen en klantenbinding
  • De kunst van het begroeten en observeren
  • Herkennen van klantgedrag
  • Hoe een klant wel of niet aan te spreken
  • Kennis van de praktische principes van beleefdheid
  • Toepassen van het zogenaamde 'inspringmoment'
  • Kennis van diverse typen klanten
  • Effectief acquireren;
  • Planmatig aanpakken van acquisitie;
  • Je hebt kennisgemaakt met de belangrijkste uitgangspunten voor goede acquisitie;
  • Belang van netwerken erkennen om in contact te komen met potentiële klanten;
  • Opvolgen van acquisitiegesprekken (aannemen order en leveren product of dienst).

In totaal bevat het leertraject circa 20 uur aan leerstof en materiaal. Alles is op eigen tempo te volgen en je voortgang wordt tussentijds bewaard.

Certificaat 

Als je het leertraject succesvol afrondt, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat als bewijs van afronding. 

Contact

Heb je vragen of hulp nodig? Neem dan contact op via klantenservice@hobp.nl. 

Details

Onderwerp
(Online) Marketing & Sales, Management
Type
Leertraject
Duur
16 uur
Studiebelasting
20 uur
Niveau
MBO
Certificaat
Ja
Beoordeling
8,9 (37 beoordelingen)

Beoordelingen

8,9
Gebaseerd op 37 beoordelingen
  • Veel leerzaam,
    – Abdukayyum, 17-02-2022
  • Eenvoudige cursus, niet tijdrovend,
    – Stephanie, 16-02-2022
  • – william, 28-01-2022

Inhoud leertraject

  1. Start hier het leertraject!

    Onderstaand vind je de onderdelen van dit leertraject. Je kunt de onderdelen starten door (van boven naar beneden) op de tegels te klikken. Alle onderdelen zijn online en op je eigen tempo te volgen. Je voortgang blijft tussentijds bewaard. Heel veel succes en leerplezier!

  2. E-learning
    Doeltreffende klantbenadering

    De online cursus 'Doeltreffende klantbenadering' helpt je om goed en overtuigend met je klanten om te gaan. Met een goede benadering is het mogelijk om je omzet te verhogen.

    Start E-learning
  3. E-learning
    Krachtig contact met je klant

    Communicatie, daar draait het om in de ontmoeting tussen jou als verkoopmedewerker en de klant. In deze online cursus word je binnen een week volledig bijgepraat over de voornaamste wetenswaardigheden van de communicatie in een winkelsituatie.

  4. E-learning
    Acquisitie: klanten en opdrachten werven

    In deze online cursus over Acquisitie: klanten en opdrachten werven'  leer je stap voor stap meer over het acquisitieproces; van de voorbereiding (keuze product en potentiële klanten, verzamelen gegevens, benaderingswijze) tot het acquisitiegesprek en het maken van een offerte. 

  5. Audioboek
    Super Accountmanager: de gids uit de praktijk voor de startende, moderne accountmanager

    Super Accountmanager is een gids voor startende (en bestaande) accountmanagers. De schrijver, N.I.B. Provocateur, heeft meer dan 15 jaar saleservaring in de 21e eeuw in de Benelux. Met zijn Gentleman-in-Business methode legt de auteur een leidraad neer voor (startende) accountmanagers om succesvol te worden en te blijven, ongeacht de branche waar ze in werken. Motto: behandel in sales mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

  6. E-learning
    Omgaan met verschillende klanttypen

    In deze cursus leer je het herkennen van verschillende klanttypen en hoe je het beste met deze verschillende typen kunt omgaan. 

  7. Audioboek
    Human2human: de nieuwe klantrelatie

    In dit prikkelende boek beschrijft Daniëlle de Jonge helder en to the point hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Want onderscheidend verkopen heb je zelf in de hand, in elke fase van het verkoopproces.

  8. Gefeliciteerd!

    Gefeliciteerd met het afronden van je leertraject, je certificaat heb je inmiddels ontvangen. We zijn ontzettend benieuwd naar jouw ervaringen en of je nog tips voor ons hebt.